Monday, June 1, 2009

يه دوجين حرف حساب


نه خير انگار من رو هم شور گرفته، مي خواستم يه پستي درباره مهاجرت در قالب يک طرح فيلمنامه بنويسم، که اين تصوير وسط يک ويديو راجع به ايران توجهم را جلب کرد. به نظرم اينقدر عکس مهمي است که تا حالا ديده نشدنش مشکوکم ميکنه به جعلي بودنش.

تصوير به اندازه کافي گوياست، اون آخريه رديف پايين را اينجوري تونستم بخوندم: دين بايد سبب الفت باشد.

راستي شما اگر قراربود يکيش رو انتخاب کنيد کدوم رو انتخاب مي کرديد؟

من با تقدير از تساوي حقوق رجال و نساء، ترک تعصبات رو انتخاب مي کنم.

13 comments:

  1. بله دوست عزيز

    اينها 12 تعليم از تعليمات آيين بهايي است كه بهالله 160 سال پيش به عنوان يك ايراني به عالم انساني ارائه نموده است

    ReplyDelete
  2. دین باید مطابق علم و عقل باشد

    ReplyDelete
  3. wow!these are Bahai teachings,revealed by bahaullah for the betterment of the world!where did you find this picture?

    ReplyDelete
  4. Doste khobam, in ha az taalime dianate Bahai hast ke hodode 150 sale pish hazrate Baha'u'Allah oon ha ro baraye asayeshe bashar pishnahad farmoodan,
    dar in bein "Vahdate Alame Ensani"(Unity of Mankined) hadafe nahaiie dianate Baha'i hast.

    ReplyDelete
  5. بسيار جالبه که بعد از مدتي طولاني اين پست من مورد توجه قرار گرفت. البته خودم هيچ اطلاعي در مورد اين عکس نداشتم.
    اين تصوير وسط يک فيلم بود که اصلا يادم نيست چه فيلمي و کجا!
    دوستاني که اتفاقي اين پست را ملاحظه کرده اند احتمالا اطلاعات جامعي در مورد بهائيت دارند اما نکته اي اينجا است که دلم ميخواد اضافه کنم تا خداي ناکرده سر از يک پست ديگر درنياورد:
    - اساس همه اديان يکيست + ترک تعصبات.
    دوست سني اي دارم که هر از چندي که فرصت مي شود با اصرار بر اينکه قصد دفاع از چيزي را ندارد يا اصرار به نظري نمي کند مفصل لکچري در مورد نظريات اسلام سني مي دهد.
    من از يک بعد به او حق مي دهم و آن اينکه به علت قرار گرفتن در اقليت، به حق احساس ناحق شدن حقوقش را دارد اما خطري که تهديدش مي کند تعصب است.
    من به نظرم سرنوشت جهان غرب در پذيرش روايت بسيار شخصي از دين، سرنوشت مثبتي است. ديني بدون هيچ تعصب و قداست.

    ReplyDelete
  6. به نظر من اصل دین باید مطابق علم و عقل باشد از همه مهمتر است .

    ReplyDelete
  7. فوق العاده بود. در مورد دوست سنی كه داريد، نمی دونم ايشان تا چه حد و جگونه از عقايدش می گه اما به نظر من، بيان عقايد با داشتن تعصب، از هم جداست و من نوعی اگه تعصبی ندارم پس بايد گوشی شنوا واسه همه عقايد داشته باشم.
    خينی ممنون. واقعاً لذت بردم.

    ReplyDelete
  8. Dear Mohammad,
    This is an amazing photo, thanks for sharing it with us. I really would appriciate you if you could think more to find the movie's title.

    ReplyDelete
  9. شرمنده، مثل اينکه سوء تفاهم شده، فيلم سينمايي نبود يک فيلم کوتاه احتمالا در ارتباط با انتخابات بر روي فيس بوک يا يوتيوب بود.

    ReplyDelete
  10. این عکسی تاریخی‌ است که حدود ۷۵ سال پیش در یزد گرفته شده.

    هر کدام از این افراد یکی‌ از تعالیم اجتماعی دین بهائی را در دست دارند.

    مژگان

    ReplyDelete
  11. Yes, you are right my friend, Prejudice is the cause of all ununity anywhere.

    ReplyDelete
  12. کامنت بعد از تحرير:
    1- ضمن تشکر از دوستاني که لطف کردند و بصورت ناشناس اينجا کامنتهايي گذاشته اند و به سايت ديگري لينک داده اند. بنده اين اظهار نظرها را صرفا جهت دريافت اينجانب قلمداد کرده و با پوزش بعلت ناشناس بودن نويسنده نظر و کاربري شبکه اي وب سايتها در اينترنت، اين دست از کامنتها را ويزيبل نکردم
    2- در بعضي موارد ديگر نيز اظهارنظرهايي شده است که مجددا بصورت ناشناس بوده، اگر دوستان اينجا با ذکر امکان تماس اظهار نظر بفرمايند که فضاي تعامل دوطرفه باشد، بنده نيز پاسخ خود را خدمتشان مستقيما ارسال خواهم کرد.
    روزگار همه خوش
    محمد

    ReplyDelete